Wednesday, December 12, 2012

Diari Mat Despatch, namanya Randy (Bukan nama sebenar)


Saya baru selesai membaca PELIT (Personal Literature) daripada Bahruddin Bekri bertajuk Diari Mat Despatch. Kalau anda tidak tahu bukunya yang mana satu, cuba anda tengok gambar di bawah.
Buku yang warna coklat.(oh tak nampak sangat la)
last note!
Semasa membaca buku ini, saya ada tergelak dua kali dan tersenyum beberapa kali.Jangan salah faham, ia bukan buku lawak. Tetapi, kamu kena baca sendiri. Ada juga saya termenguap satu kali, mungkin sebab saya agak keletihan. 

Jelas tak? Tapi ditutup pulak :p


Cerita ini mengisahkan tentang seorang lelaki yang bekerja sebagai mat despatch bernama Randy (bukan nama sebenar). Walaupun dia mempunyai ijazah, tetapi lebih rela menjadi mat despatch. Mengapa?Kamu kena baca sendiri bukunya lah. He he he 

Membaca buku ini adalah seperti membaca diari/blog peribadi seseorang kerana buku ini adalah diari Randy. Namun, bahasanya amat bagus kerana tujuan randy ini menulis diari adalah untuk mengingkatkan penguasaan bahasa melayu tingginya. Mengapa Randy ingin mengingkatkan penguasaan Bahasa Melayu Tingginya? Kamu kena baca sendiri jugak.He he he. 
aaaa yang dekat tangga tuh
Oh ya, on the way kamu membaca kamu akan terjumpa beberapa watak-watak penting dan tidak penting dalam hidup Randy seperi Melissa, Sang Optimis, Ah Seng,Wan Syarmilla dan ramai lagi .

Yang pasti, cerita ini ada sambungannya. 

Buku ini nampak seperti untuk kanak-kanak, tetapi saya rasa pengisiannya   agak berat. Jadi bolehla diklasifikikasikan untuk remaja /orang dewasa.Harganya murah RM9.90 sahaja tetapi saya bayar rm 8.80 sahaja sebab dapat diskaun.He he he

Sekian, terima kasih..

"Selepas baca buku ini, baru aku tahu perbezaan kerana dan sebab? Nampak sama tapi lain!"

 

6 comments:

  1. salam kak nunu! :)
    first time nadia singgah sini. salam kenal kak. nadia terus follow eh. kak nunu, dua dua ni anak akak ke? kembarrrr?!!! perghhhhhhh, comeyyy gile kembar tak seiiras ni. teringin sanagtttt nadia.

    ReplyDelete
  2. Salam...thanks.follow akak.a ah merek ni kembar tidak.seiras...hehe

    ReplyDelete
  3. Menarik ni. kedai buku mana ada jual?

    ReplyDelete
    Replies
    1. cuba check di mph, ada rasanya.nak lagi senang beli online di bookcafe :)

      Delete

thanks you for the comment :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to NURUL IZZA
Designed by UMIESUEstudio 2015