Friday, October 18, 2013

Aktiviti yang meningkatkan semangat kerjasama anak antara sepupu/rakan

Bila pulang ke kampung halaman, anak-anak saya mesti seronok.Sebabnya, mereka akan berjumpa dengan sepupu-sepupu mereka. Macam saya kecil kecil dulu, kalau balik ke baling (kampung ayah saya) mesti rasa happy sangat walaupun perjalanan jauh sampai 6 jam. Antara sebabnya adalah dapat jumpa sepupu-sepupu.

 Antara aktiviti yang kitaorang buat berjalan jalan p kedai runcit, main mercun dan bunga api ( time raya), makan mangga cicah dengan jeruk,main baling selipar, main kejar - kejar, main polis entri . Kalau dah penat main,duduk aja kat buaian sambil gosip gosip. Tu zaman kita la. Zaman anak anak kita ni sibuk dengan gadget je kan.

Satu hari , saya perhatikan sahaja anak anak bermain dengna sepupu sepupu mereka. Lucu pun ada. Nak gelak. Tapi, saya dapat find out yang mereka belajar something daripada aktviti yang diorang buat.

Nak tahu tak apa mereka buat?













perhati je dari jauh. Apala diorang buat?

bagi arahan, ada yang duduk ada yang berdiri

mereka bermain dengan  tudung saji...!!!

Walaupun hanya dengan tudung saji, semangat "wonderpets " dapat ditonjolkan..hihi.Lepas ni mari cari tudung saji di rumah anda..he he he he


last note!

1 comment:

  1. Wah best nya ramai kawan, jom singgah rumah mama lina pula ye jumpa kawan baru :)

    ReplyDelete

thanks you for the comment :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to NURUL IZZA
Designed by UMIESUEstudio 2015