Tuesday, August 28, 2012

bagaimana rumah tanpa BIBIQ

Rumah saya tiada bibiq.Kadang kala terfkir kalaula rumah saya ada bibiq kan seronok..Wahh, besar sangat ke roles bibiq ni.. Ha ha ha...

At least, bila ada bibiq kat rumah, semua kerja rumah settle. Once balik dari kerja, rumah dah kemas, baju dah basuh dan lipat, makanan dah terhidang, lantai dah mop.. Waaaa best best bestkan...

Itu kalau dapat bibiq yang bagus... Cuba kalau dapat yang tak reti buat kerja. Ataupun yang banyak alasan tak nak buat kerja.. Erghh macam macam laaaa.

Saya cuba bermuhasabah diri.....Lately, rasa tertekan sebab tak dapat menguruskan kerja rumah dengan baik. Seolah olah ia menjadi suaut bebanan pulak bagi saya.Astagfirullahhalazim.. Saya cuba berfikiran positif. Saya cuba untuuk menjayakan kerja rumah dengan hati yang lapang. Namun, kadang kadang....hati saya rapuh juga..

Saya perlu lakukan sesuuatu. Saya tahu saya bukan superman (ada kene mengena ke.superman tahu ke buat kerja rumah..hahaha)

Saya rasa semua kerjar umah saya mesti dijadualkan.. ..Sekurangnya bila balik kerja, masih ada sisa sisa masa untuk dihabiskan bersama dengna anak.TIdakla anak hanya menonton tv sahaja, uminya pula mengemas rumah..

Baik, saya akan fikirkan bagaimana untuk menjadualkan kerja rumah saya...
last note!

5 comments:

  1. ye la...kdg2 tpikir nk pakai bibik..bl anak dah 3,4 org mmg pakai bibik jgk kot nnti...tp bibik tu juz utk jg anak2,basuh baju,iron baju,lipat baju,sapu rumah dan kemas rumah..n basuh pinggan jgk...masak n deco rumah nak buat sendri sampai bila2...

    ReplyDelete
  2. memang best ada bibik ni... tp kan... tkut gak kena bibik yang jhat tu... kang kita kene bomoh ker, laki kena goda ke... anak kena pukul ker... ayoyoyo... seram...

    ReplyDelete
  3. harzharun::ermmm jadi awak ada plan gak nak pakai bibiq ye..tapi kawan saya ckp sekarang ni nak cari bibiq susah...byk karenah...sigh

    allene::mmg best.lagi lagi kalauy yang baik..ikut rezeki org la kan.ada dapat yang baik ada yak tidak...

    ReplyDelete
  4. sama la klu la ada bibikkan best..tapi bila pikir balik nanti tak bebas plak nak berpoya2 depan tv..mesti sopan jer kat rumah sendiri

    so kesudahannya, jadi la kita bibik kat rumah sendiri..hehehe

    ReplyDelete
  5. itu sgt betul..kalau rumah kecik dan ada bibiq,suah nak berpoya...tak da privacy..heheh.sgt setuju

    ReplyDelete

thanks you for the comment :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to NURUL IZZA
Designed by UMIESUEstudio 2015