Monday, November 26, 2012

Rekativiti Dengan Anak:Buat Teropong

Salam kawan kawan semua. Bagaimana hari anda hari ni.Sebagai seorang guru, saya cuba untuk manfaatkan masa cuti sekolah ini untuk bersama dengan anak-anak.

Aktiviti hari ini adalah membuat teropong daripada gelung tisu.Gelung tisu yang saya guna adalah gelung tisu tandas tu..Macam ni la rupanya...(saja nak tunjuk walaupun kita tahu korang mesti dah kenal gelung tisu ni :P)



Jangan buang gelung ni tau.

gelung tu dicantumkan guna solotape. Tapi kalau nak guna gam pun boleh. Kami malas nak guna gam.

Ini proses mencantikkan teropong. Saya minta anak anak tampal kain felt yang dah ada pelekat stiker.

Nama pun teropong, jadi ajak anak anak kkeluar rumah konon-knon nak teropong burung. Tapi burung tak dak pulak pagi pagi ni. Jadi suruh mereka teropong awan.Boleh gitu.Ha ha ha.


last note!Jangan guna teropong ni untuk skodeng orang duk mandi pula..Haipp

7 comments:

  1. di awal perkembangan kanak-kanak aktiviti sebegini memang baik untuk mereka. akak setuju dengan cara kamu..timbulkan minat membaca kepada mereka..jangan bagi sangat gadget ni semua..merosakkan mata kalau terlalu leka dgnnya

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu.saya sedaya upaya menghadkan penggunaan gadget utk anak anak..

      Delete
  2. Tp ara n ira mmg pandai bermain gadgetkan?x salah janji terkawal.

    ReplyDelete
    Replies
    1. budak budak sekarang memang pandai main gadget..kita cuba la control ;)

      Delete
  3. Lain kali buat xtra untuk eusuff

    ReplyDelete
    Replies
    1. kena la datang sini..boleh buat sama sama :)

      Delete
  4. kreatip sungguh! mesti seronok budak2 tu :)

    ReplyDelete

thanks you for the comment :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to NURUL IZZA
Designed by UMIESUEstudio 2015