Thursday, November 29, 2012

2012 tahunku yang cantik


Sebenarnya, saya malu nak “join” contest ni.Saya hanyalah blogger kerdil saje.Apalagi bila nak cerita tentang  SEO ini. Kiranya saya ini masih bertateh lagi. Tapi kata orang, belum cuba belum tahu.Tidak belajar mana nak tahu. Tidak bertanya mana nak cukup ilmu.

Terima kasih kepada penganjur contest ini iaitu http://www.spudinpunya.com yang kacak :p Beliau adalah penganjur untuk contest ini.

 Ok, mari kita mulakan. 2012 TAHUNKU YANG CANTIK...kerana (sila refer gambar di bawah ini)

Kita mula dengan huruf "C":Cikgu dan celebriti

Tahun 2012 adalah tahun saya yang cantik sebab tahun ini adalah tahun kelima saya bergelar cikgu.

 Pada tahun ini juga saya sudah meletakkan satu sasaran dalam karier saya. Mudah-mudahan semuanya berjalan lancar. Hujung tahun ini juga saya dapat berita gembira yang saya akan mengajar Fizik. Alhamdulillah, setelah lima tahun menunggu akhirnya dapat juga mengajar matapelajaran pengkhususan saya.


Dengan nora danish, jumpa di ikea
Berjumpa Prof.Dr Muhaya di Pesta Buku Selangor
Tahun 2012 adalah tahun saya yang cantik sebab saya dapat ambil gambar dengan celebriti. Ia bukanla benda yang sangat besar pun. Tapi, sepanjang hidup saya tidak pernah menegur celebriti untuk ambil gambar. Entah kenapa saya jadi berani untuk menegur “nora Danish” dan ambil gambar dengannya. Suami saya senyum aje..Berjumpa dengan Prof.Dr Muhaya adalah pengalaman paling cantik. Klik sini untuk ceritanya.


 Kita teruskan dengan huruf "A":Anak

Tiga orang "princess"
Tahun 2012 adalah tahun saya yang cantik sebab Anak-anak saya. Allah itu sungguh baik terhadap saya kerana memberikan tiga orang anak perempuan.Saya merupakan satu satunya anak perempuan dalam keluarga. 

Saya selalu rasa tak best sebab tak dapat kongsi barang, baju, rahsia dengan adik beradik perempuan.Baru saya perasan yang ALLAH itu maha adil. Saya tiada adik beradik perempuan, tapi diberinya saya TIGA ANAK PEREMPUAN.Alhamdulillah.amin.


 Kita teruskan dengan huruf "N": Nunu

Tahun 2012 adalah tahun saya yang cantik sebab saya nak mula kembali berblogging. Saya dah lama kenal blog.Dengan memulakan blog saya nuuolcinderella.blogspot.com pada 2006, kini saya menukar kepada superdotnunu. 
Logo blog lama. Blog baru saya tiada logo .:)

Nunu itu panggilan “comel” seorang sahabat dari Sarawak ketika sama sama belajar diploma pendidikan dulu.katanya nama itu sangat sesuai untuk saya yang  badan besar comel..hi hi hi.Kalau boleh saya nak orang kenal BLOGGER NUNU.(Tunduk malu)

However, I know it takes time and need a lot of hard work. Sekarang saya mula memikirkan pengkhususan blog saya. Insyallah, blog saya iaitu superdotnunu.blogspot.com ni akan lebih kepada dunia parenting, teaching, ada resepi sikit sikit, tentang “creating toys from recycle” ( ehh, macam dah tak khusus pulak ..hi hi hi)  

Seterusnya, huruf T pula : Tiga

Tahun 2012  adalah tahun saya yang cantik sebab saya genap TIGA puluh tahun. Orang kata, men’s life start at 40 but women start at 30 (memandai aje kan)..Tahun ini saya sudah tiga puluh dan sudah ada tiga orang anak..:) Best nye:)
tiga kaki :)

Kita teruskan dengan huruf "I": Instigram


Gambar nampak awesome, rasa kek biasa saja
Tahun 2012 adalah tahun saya yang cantik sebab saya pandai edit gambar guna INSTAGRAM.HA HA HA.Bagi orang yang tiada kamera dslr, INSTAGRAM ni boleh buat gambar sangat cantik seakan akan gambar yang diambil pada dslr kamera.

Bulan empat 2012, ,saya dapat membeli smartphone, jadi saya tidak mahu melepaskan peluang untuk edit gambar di instagram supaya gambar saya cantik

Percayalah...tidak sedap sangat..he he he

 Kita akhiri dengan huruf "K": Kurus

 -----------------------------------------> 65 kg

                                    
Tahun 2012 adalah tahun saya yang cantik sebab saya dah nak kurus.Selepas melahirkan anak ketiga, saya “gain weight” seteruknya.Harap sangat saya dapat kuruskan badan tahun ini . Cumanya saya baru start bulan 11 ni.:P Semoga saya dapat beristiqamah..:)

Selamat tinggal 2012 yang cantik, semoga 2013 lebih cantik lagi :)
Alhamdulillah..Selesai. Entri ini mengambil masa selama 4 hari untuk siap. Ha ha.When you have three kids around you, then you know why .:)

Akhir sekali, nak bagi tahu penaja-penaja contest yang awesome dan bermurah hati iaitu....










last note:TERIMA KASIH kerana sudi membaca kisah tahunku 2012 yang cantik.

5 comments:

  1. cantik benar tahun 2012 anda.semoga berjaya :)
    http://heartylolipop.blogspot.com/2012/11/2012-tahunku-yang-cantik.html

    ReplyDelete
  2. Cantiknya tahun 2012 tu.. Ada nora danish n anak yg cantik..smoga berjaya utk contest 2012 Tahunku Yang Kacak dan cantik ni :-)

    By: djdanchef

    ReplyDelete
  3. Salam kenal sis...ramai guru dikalangan blogger ni juga ya...
    Comel anak2 sis...:)

    ReplyDelete

  4. semoga berjaya dengan contest yang disertai...

    ReplyDelete

thanks you for the comment :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to NURUL IZZA
Designed by UMIESUEstudio 2015