Saturday, October 20, 2012

ISTIKHARAH CINTA...

Semalam, suami meminta saya mendengar lagu ini. Sekali sahaja dengar, terus saya jatuh cinta..Terus terang, saya sangat suka kan lagu nasyid. Lirik penuh hikmah yang mengingatkan ktia tentang hubungan dengan ALLAH S.W.T, RASUL  dan hubungan sesama manusia..Ditambah pula dengan melodi yang menarik...

Pernah anda dengar lagu ini. Tajuknya istikharah cinta. mari saya bawakan anda menghayati bait bait liriknya..

Bersaksi cinta diatas cinta
Dalam alunan tasbih ku ini
Menerka hati yang tersembunyi
Berteman dimalam sunyi penuh do'a

Sebut nama Mu terukir merdu

Tertulis dalam sajadah cinta
Tetapkan pilihan sebagai teman
Kekal abadi hingga akhir zaman

Istikharah cinta memanggilku

Memohon petunjukmu
satu nama teman setia
Naluriku berkata

Dipenantian luahan rasa

Teguh satu pilihan
Pemenuh separuh nafasku
Dalam mahabbah rindu

 
Pada hemat saya, lagu ini adalah tentang seseorang yang sedang mahu memilih. Sebagai orang islam, apabila kita buntu untuk memilih, kita akan laksanakan solat istikharah. Tujuan solat istikharah ini adalah supaya allah dapat memberi petunjuk kepada kita pilihan yang baik dan tepat dalam hidup kita...

Oh, saya tidak pasti mengapa suami meminta saya mendengar lagu ini. barangkali suami tahu selera lagu yang saya suka. Ataupun, lagu ini ingin dituju kepada saya. saya tidak pasti.tetapi saya suka lagu ini.

Pertama kali mendengar lagu ini, saya menyatakan yang ini lagu orang malaysia ..oh, saya silap..ini lagu dari kumpulan sigma iaitu kumpulan nasyid dari riau, indonisea.


last note!

No comments:

Post a Comment

thanks you for the comment :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to NURUL IZZA
Designed by UMIESUEstudio 2015