Tuesday, October 2, 2012

aiyakk, kembar ka?napa tak sama muka?

Eh betul ke mereka ni kembar? Itu sering kedengaran.Ramai yang macam tidak percaya??benarkah ini???l?
haiyaa betul ka? tarak main main kan.kenapa tak sama muka ?"tanya kawan berbangsa cina saya..

hehehe saya tersenyum.. "ini kembar tidak seiras" jawab saya
"aiyaa ada ka itu macam?"jawabnya
"ada maaa..hahah you want me to explain it in science theory ke?"tanya saya
"ceritala."
"usually, apa perlu buat kalau nak dapat anak?"saya tanya kepada kawan saya
"aiyaa, kawin maaaa..lepas tu..haiyaaa malu laaa..
kami tergelak..
"ok, cuba you cerita secara sains yang you tahu..i know you know rite"
"itu sperma and ovum laa.kan kann"
"yes, kalau kembar seiras, satu ovum disenyawakan satu sperma,kalau kembar tidak  seiras, dua
 ovum disenyawakan oleh dua sperma"

inilah anak kembar tidak seiras saya, dua dua perempuan...

presenting, ira and ara 
ara (adik)sedang carry kakak(ira)

can you spot the diffrences between two of them?

different height but they are twin...:)

last note!
last note : syukur..alhamdulillah

1 comment:

  1. Thenunu..mulanya CìM ingatkn gugirl u kembar tahun, means sorg born on Jan, and sorg born on Nov/Dec. Apa2pun, thniah, take care of them Dior

    ReplyDelete

thanks you for the comment :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to NURUL IZZA
Designed by UMIESUEstudio 2015