Thursday, September 24, 2015

Homeschool : mini buku melawat zoo guna sticker diy yang murah

Salam aidiladha untuk semua.

Di sini saya kongsikan aktiviti sticker dengan anak anak. Saya selalu beli sticker di kedai diy. Murah sahaja . Hari tu saya beli sticker binatang. Anak anak buat mini buku tentang binatang yang berada di zoo. Kebetulan, kakak kembar baru sahaja ikut rombongan ke zoo negara di tadika mereka. 






Add caption
 Saya tuliskan nama nama binatang dan mereka cuba tulis semula dalam mini buku mereka.



Add caption
 Masa buat aktiviti ini, anak anak masih belum pandai membaca. Anak anak hanya tahu sebutan abc secara phonics.  Saya minta mereka salin semula tulisan yang sayatulis di blackboard untuk tahu sejauh mana anak anak boleh ikut dengan betul.


Add caption
Tak sempat nak ambil gambar hasil mini buku mereka. Cuma yang menariknya, mereka boleh ambil buku itu dan ceritakan seolah olah pengalaman mereka pergi ke zoo. 

:) 
last note!

No comments:

Post a Comment

thanks you for the comment :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to NURUL IZZA
Designed by UMIESUEstudio 2015