Wednesday, June 4, 2014

Bolehkah anak kecil membuat kerja rumah?

Setiap kali saya buat kerja.rumah seperti masak, sidai kain, lipat baju , basuh baju anak anak mesti nak buat sama.
Pada mulanya, saya malas betul nak melayan permintaan mereka. Yelah  kalau kita,masak kita nak cepat. Kalau diorg.ada habis dapur kita.
Tqpi, itu dulu. Sehinggalah pada suatu hari anak kambar saya mencebik muka lalu berkata "umi ni , ira suka masak tapi umi tak bagi tolong."
Bila difikirkan semula, apa la sangat yang saya nak berkirakan . Saya lupa yang anak anak saya akan gembira bila mereka.dapat bantu saya memasak di.dapur.
Bagaimana dengan anak anda? Syabas saya ucapkan jika anda seorang ibu yang memberi peluang untuk anak kecil anda membuat kerja rumah.
Gambar gambar di bawah diambil semasa sesi melipat kain. Mengambil inspirasi  mesin melipat kain dari internet. Seronok juga.

No comments:

Post a Comment

thanks you for the comment :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to NURUL IZZA
Designed by UMIESUEstudio 2015