Sunday, May 27, 2012

anak kembar tidak seirasku, yang istimewa...(bahagian1)

Selalunya, kalau kita dengar kembar kita membayangkan muka dan bentuk fizikal mereka mesti sama dan serupa. berlainan sekali dengan anak kembar saya..Ya, mereka pasangan kembar tetapi mereka tidak seiras..
Jarang berlaku kembar tidak seiras yang sama jantina. lazimnya, kembar tidak seiras ini berbeza jantina. Namun, ini semua kerja Allah kan..:)

Apabila usia kenadungan saya dua bulan, saya mengalami bleeding. pada waktu itulah, dr mengesahkan yang kandungan saya adalah kembar...gambar pertama itulah gambar mereka semasa usianya masih 2 bulan,masih segumpal darah.
Teringat saya pada proses penciptaan manusia, yang bermula daripada nutfah, alaqah dan mudghah..subhanallah, suatu hari nanti saya akan tunjukkan gambar ini kepada anak-anak saya..semoga mereka tahu kebesaran allah..

Gambar kedua dan ketiga adalah apabila usia mereka sudah pun 7 bulan..lucu juga bila saat-saat nak scan semasa pemeriksaan doktor. lama jugak la.:)
Sepanjang mengandung, saya mengalami alahan yang teruk pada 1st trimester. tambahan pula, saya duduk berjauhan dengan suami iaitu di sarawak. ketika kandungan 6 bulan, baru saya dapat pindah ke selangor. saymasih ingat lagi saat-saat mencemaskan apabila kapal terbang mendarat..oh, masa itu saya bertawakal agarkandungan saya tidak apa apa..

bersambung..............

last note!

1 comment:

thanks you for the comment :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to NURUL IZZA
Designed by UMIESUEstudio 2015