Saturday, September 29, 2012

ibu bekerja


Saya terjumpa artikel ini di dalam facebook, i love to share this.. Cuba baca dan fikir-fikirkan..Betul atau tidak..

Sebagai ibu yang bekerja, sukar juga bagi saya untuk menguruskan kerja kerja rumah dan anak sekaligus. Apabila ditambah pula dengan kerja sekolah (saya seorang guru) yang tidak sudah-sudah, bertambah lagi beban yang dirasakan. Pernah juga melepaskan rasa penat kepada anak-anak dengan cara memarahi mereka. Ah, saya bukan ibu yang sempurna...

Maka, saya dihimpit dengan rasa bersalah kepada anak-anak. Sejak itu, saya cuba untuk tidak membawa kerja -kerja sekolah ke rumah. Sedaya upaya saya siapkan di sekolah walaupun kadang kala terpaksa pulang lewat.Saya kira itulah pengorbanan yang perlu saya lakukan.Sekurang-kurangnya, hati saya lapang ketika bersama anak-anak dan suami..

Bagaimana dengan kawan-kawan yang lain?
last note!

No comments:

Post a Comment

thanks you for the comment :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to NURUL IZZA
Designed by UMIESUEstudio 2015