Saturday, July 21, 2012

Aduh tersentuh hati umi.

Pagi tadi anak kembarku.ira dan ara bermain bersama.Ttiba tiba aku dengar bunyi air dari sinki.rumah.ya,allah mereka berdua main air dan hampir basah bajunya.mulut aku pun membebel la.tiba tiba aku terdiam.ara cakap umi.iya aya amik dhuk{ira dan ara ambil.wudhuk).lantas mereka berdua berdiri tegak dan solat.terus sujud

hati ibu mana tak tersentuh.rasa menyesal marah marah dan membebel tadi..selepas ini,aku tak boleh nak marah sesuka hati anakku.mungkin di sebalik perbuatan mereka ada yang dapat membahagiakan hati seorang ibu...

wahai ibu-ibu semua, janganlah dengan cepat kita menghukum anak kita.Barangkali di setiap perbuatan mereka ada sebab-sebabnya.Itu pengajaran yang saya belajar dari anak-anak saya..

No comments:

Post a Comment

thanks you for the comment :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to NURUL IZZA
Designed by UMIESUEstudio 2015